TÜM EMLAK DANIÅžMANLARI BİRLİĞİ STATÜSÜ
BİRLİĞİN KURULUÅž GEREKÇESİ
Birlik, emlak sektöründe faaliyet gösteren Türkiye ve baÅŸta Türk Dili konuÅŸan ülkeler olmak üzere diÄŸer ülkelerdeki emlak danışmanlarını, birlik bünyesinde bir araya getirmek ekonomik ve teknik alanlarda iÅŸ birliÄŸini geliÅŸtirmek, emlak danışmanlarının faaliyetlerinin etkinleÅŸtirilmesi ve geliÅŸtirilmesini saÄŸlamak ve bu konuda çalışmalar yapmak maksadıyla 3335 sayılı Uluslararası Nitelikteki TeÅŸekküllerin Kurulması Hakkında Kanun kapsamında Türkiye’de kurulmuÅŸtur.
1. BÖLÜM
İSİM, AMAÇ, KAPSAM VE FAALİYETLER
1. MADDE: İSİM, MERKEZ VE ADRES BİLGİLERİ
1.1 BirliÄŸin adı; “TÜM EMLAK DANIÅžMANLARI BİRLİĞİ”dir.
Kısa adı ise “TEDB” olarak anılacaktır.
1.2 BirliÄŸin merkezi Ankara’dır.
1.3 Yönetim kurulu kararına istinaden yurt içinde ve dışında temsilcilik, irtibat ofisleri ve eÄŸitim merkezleri açılabilir.
1.4 Merkez adresinin baÅŸka bir ile nakline, 3335 sayılı kanun kapsamında gerekli izinler alınarak, genel kurul karar verebilir. Ankara içinde adres deÄŸiÅŸikliÄŸi yapmaya yönetim kurulu yetkilidir. Tüm adres deÄŸiÅŸiklikleri internet sitesinde ilan edilmek zorundadır.
2. MADDE; BİRLİĞİN AMACI
2.1 Birlik, emlak sektöründe tüm dünyada faaliyet gösteren emlak danışmanlarının tek çatı altında toplanmasını saÄŸlamak, mesleÄŸin geliÅŸimi, yeniliklerin takibi, meslek mensupları arasında iÅŸ birliÄŸi, gayrimenkul sektörünün tanıtımı, mesleÄŸin toplumdaki saygınlığının arttırılması amacı ile Türkiye’de kurulmuÅŸtur.
2.2 Birlik, baÅŸta Türkiye Cumhuriyeti olmak üzere Türk dünyası ve kardeÅŸ ülkeler ile ULUSAL VE ULUSLARARASI tüm dünyada emlak sektöründe çalışanlara bir ÅŸemsiye olmak ve birlik olmak için bir araya toplamak maksadıyla 4.1 de belirtilen alanlarda faaliyet göstermek üzere kurulmuÅŸtur.
3. MADDE: BİRLİĞİN KAPSAMI
3.1 Birlik amacına uygun olarak faaliyet gösteren baÅŸta Türkiye Cumhuriyeti Devleti olmak üzere tüm Türk dünyası ve kardeÅŸ ülkeleri, yöre ve bölgeleri ULUSAL VE ULUSLARARASI olmak üzere diÄŸer ülkeleri de kapsar.
3.2 Bu kapsama göre emlak sektöründe faaliyet gösteren veya göstermek isteyen baÅŸta Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve tüm Dünya Ülkesi vatandaÅŸlarını kapsamında kabul eder.
3.3 BirliÄŸin kapsamına emlak sektörü baÄŸlamında katkıları ve çalışmaları olan her türlü tüzel ve gerçek kiÅŸiliÄŸi de dâhildir.
4. MADDE: TEMEL FAALİYETLER
Birlik Temel Faaliyetlerini ilgili kurum, kuruluÅŸ ve kiÅŸilerden alacağı izinle gerçekleÅŸtirir. Bu baÄŸlamda;
4.1. BirliÄŸin ana faaliyet alanları ÅŸöyledir:
i. Yenilikçi, çaÄŸdaÅŸ, ÅŸeffaf, tarafsız, bağımsız, üye odaklı ve katılımcı yönetim anlayışı,
ii. Emlak Danışmanları adına adil ve şeffaf bir ortam yaratmak,
iii. Teknolojik ve eÄŸitimsel anlamda her yeniliÄŸi sektöre entegre etmek,
iv. Emlak Danışmanlarına ve tüketicilere gayrimenkul sektöründen en yüksek standartlar ile faydalanılmasına öncülük etmek,
v. Ekonomik, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik temelinde üyelerinin ortak menfaatlerini önde tutmak,
vi. İşbirliÄŸi aÄŸları ile emlak sektöründe birlikteliÄŸe öncülük ederek ülke ekonomisinin, sektörün ve üyelerinin sürekli geliÅŸimini desteklemek,
4.1.1 Türkiye Cumhuriyeti Devletinde yurt içinde ve yurt dışında yaptığı çalışmalar ile emlak sektöründe temsil açısından en büyük sivil toplum kuruluÅŸu olmaya yönelik çalışmalar yapmak,
4.1.2 İl ve ilçelerde temsilcilikler açmak,
4.1.3 Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde bölgelere (bölgelerdeki il temsilcilerinin dahil olduÄŸu) bölge temsilcileri oluÅŸturmak,
4.1.4 Üyelerin Türkiye’nin ve dünyanın her yerinden Birlik merkezine, il ve ilçe temsilcilerine ulaÅŸabilmek için tek bir etkileÅŸim ağı oluÅŸturmak,
4.1.5. Emlak sektöründe faaliyet gösterenleri tek çatı altında toplayarak geliÅŸmelerine ve amaca uygun olarak eÄŸitilmesine katkı saÄŸlamak, bu alanda çalışmalar yürütmek, devlet veya özel kurumlarla ortak yurt içi ve yurt dışı çalışmalar gerçekleÅŸtirmek,
4.1.6 MesleÄŸin kamuoyunda tanıtılmasının, temininin ve fonksiyonun gereklerini açıklamak için basın ve yayın organları ile iÅŸ birliÄŸi yapmak, meslek onurunu korumak ve mesleki standartlar için gerekli tedbirleri almak,
4.1.7 Emlak Danışmanlarının uygulamadaki mesleki etik kurallarının, standartlarının ve hizmet koÅŸullarının geliÅŸtirilmesi ve muhafaza edilmesini saÄŸlamak, sektörde faaliyet gösteren paydaÅŸları akredite etmek için gerekli giriÅŸimlerde bulunarak çalışmalar yürütmek, bununla ilgili kurum ve kuruluÅŸlarla iÅŸ birliÄŸi yapmak,
4.1.8 BirliÄŸe üye tüm paydaÅŸları kapsayacak etik kurallar metni oluÅŸturmak,
4.1.9 5 Haziran Emlak Danışmanları Günü’nün resmi/özel günler statüsüne dâhil olması için gerekli çalışmalar yaparak her yıl bu tarihte Emlak Danışmanları Gününün kutlanmasını saÄŸlamak,
4.1.10 Emlak Sektörüne iliÅŸkin gerekli görülen mevzuat düzenlemelerinin yapılması konusunda ilgili ve yetkili olan kurum ve kuruluÅŸlarla temasa geçerek sektöre iliÅŸkin yapılacak yasal düzenlemelere yönelik öneriler sunmak ve bu doÄŸrultuda yapılacak çalışmaların takipçisi olmak,
4.1.11 İlgili kurum ve kuruluÅŸlarla koordineli olarak emlak sektörünün amacına yönelik gayrimenkul deÄŸerlemesi (ekspertizlik) saptamalarını saÄŸlamak, mesleki konular ve mesleki geliÅŸimi saÄŸlamaya yönelik kurslar, paneller, konferanslar düzenlemek, sertifikasyon ve lisanslamaya yönelik eÄŸitimler vermek,
4.1.12 Emlak sektörü ile ilgili konularda ülkemizi dış ülkelere tanıtmak için gerekli düzenlemeleri ve giriÅŸimleri yapmak, bu konuda çalışan benzer federasyon, konfederasyon ve organizasyonlar ile ortak çalışmalara katılmak. Sektörü ilgilendiren tüm kurum, kuruluÅŸ ve stklarla mesleki projelere girmek, proje kredileri almak, kullanmak, yerli bağış kabul etmek, meslekle ilgili kanun, tüzük, yönetmelik gibi çalışmaları düzenlemek, bunları hazırlamak ve çalışmalara katılmak, mevzuat ön taslaklarını ilgili idareye sunmak.
4.1.13 Emlak Danışmanlarının sektörle ilgili kalite standardının yükseltilmesi ve mesleÄŸin etik kurallar çerçevesinde icrası için ilke ve öneriler belirlemek ve üyelerinin kullanımına sunmak,
4.1.14 Üyelerinin her türlü resmi ve özel kurumlar ile olan iliÅŸkilerine yardımcı olmak, anlaÅŸma yollarını temin etmek,
4.1.15 Üyelerin maddi ve manevi haklarını ilgililerin nezdinde korumak ve gerekli iÅŸlemleri yapmak, üyeler arasında ekonomik ve sosyal dayanışmayı saÄŸlamak ve bu doÄŸrultuda çalışmalar yapmak,
4.1.16 Emlak Danışmanlarının faaliyetlerinin etkinleÅŸtirilmesi ve geliÅŸtirilmesi konularında inceleme ve araÅŸtırma yapmak, önerilerde bulunmak ve sivil toplum kuruluÅŸları ve mesleki konularda araÅŸtırmalar yapmak için üyelerini yurt dışına göndermek,
4.1.17 Emlak Danışmanları için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek, dokümantasyon merkezi oluÅŸturmak,
4.1.18 Birlik bünyesinde, gerek elektronik ortamda gerekse oluÅŸturulacak danışmanlık ofisleri marifetiyle üyeler arası bilgi ve deneyim paylaşımına yönelik organizasyonlar gerçekleÅŸtirmek,
4.1.19 Emlak Danışmanlarına yönelik hizmetleri yürüten ve katkıda bulunan kiÅŸi ve kuruluÅŸlara destek vermek, bu kiÅŸi ve kuruluÅŸlar için saÄŸlıklı bir çalışma ortamını saÄŸlamak, her türlü teknik gereci, demirbaÅŸ ve kırtasiye malzemelerini temin etmek, kitap, dergi, bülten vs. yayınlarda bulunmak, iletiÅŸim hizmetleri konusunda yardımcı olmak,
4.1.20 Üyeleri arasındaki beÅŸeri münasebetlerin geliÅŸmesini ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, konser, balo, tiyatro, sergi, spor, gezi ve eÄŸlenceli etkinlikler vb. düzenlemek veya üyelerinin bu tür etkinliklerden yararlanmasını saÄŸlamak,
4.1.21 Mesleki geliÅŸimin saÄŸlamak amacı ile lise, üniversite, enstitü gibi eÄŸitim, öÄŸretim ve araÅŸtırma kurumları ile iliÅŸki kurmak, bunların bünyesinde amaca yönelik bölümler açılmasını saÄŸlamak,
4.1.22 İnternet siteleri, internet portalları, ilan siteleri kurmak, üyelerin kullanımı saÄŸlamak,
4.1.23 Sektörel iÅŸleyiÅŸle ilgili dijitalleÅŸmeye yönelik olarak Türkiye ve diÄŸer ülkelerde faaliyet gösteren uluslararası kurum ve kuruluÅŸlarla ortak çalışmalar gerçekleÅŸtirmek,
4.1.24 Birlik olarak birliÄŸe dâhil olmak isteyen tüm ilan portallarından yetki almak ve bu yönde iÅŸbirliÄŸi sözleÅŸmeleri yapmak,
4.1.25 Yanıltıcı bilgilerin önlenmesi amacıyla ilan portallarındaki metinlerin daha ÅŸeffaf ve bilgilendirici olması için öneri mahiyetinde tip formatlar hazırlamak ve bunları kamuoyunun bilgisine sunmak,
4.1.26 Emlak sektöründe akdedilen sözleÅŸmelerin tek tip formatta yapılmasını saÄŸlamak, çıkacak uyuÅŸmazlıkları en aza indirgemek,
4.1.27 Sektördeki uyuÅŸmazlıkların yargıya taşınmadan en kısa sürede sonuçlanması adına arabuluculuk ve tahkim heyetleri oluÅŸturmak gibi alternatif çözüm yöntemleriyle giderilmesi için teÅŸvik edici ve aydınlatıcı çalışmalar yapmak ve bu doÄŸrultuda altyapı imkânları sunmak,
4.1.28 Yurt içinde ve yurt dışında kurs (yüz yüze eÄŸitim, uzaktan eÄŸitim ya da interaktif eÄŸitim yoluyla), seminer, fuar ve paneller düzenlemek,
4.1.29 BirliÄŸin amacı doÄŸrultusunda ve çalışma alanı kapsamında bulunan ulusal ve uluslararası kuruluÅŸlarla müÅŸterek çalışmalar ve iÅŸ birliÄŸi yapmak,
4.1.30 Birlik adına araç/araçlar satın alma ve satış yapabilmek,
4.1.31 Birlik adına plaka talebinde bulunmak,
4.1.32 Ekspertizlik ve bilirkiÅŸilik hizmetleri yapmak ve yaptırmak, iÅŸbirliÄŸi sözleÅŸmeleri düzenlemek,
4.1.33 Ülkemizde ve dünyada konut sahipliÄŸini geliÅŸtirmek için STK’lar ve Devlet kurumları ile istiÅŸarelerde bulunmak,
4.1.34 Birlik kanunlarla verilen diÄŸer yetkileri kullanmak suretiyle amaca uygun her türlü sosyal, ticari, eÄŸitim, proje vb. faaliyetleri yürütmek,
4.1.35 BirliÄŸin faaliyetlerini gerçekleÅŸtirmek adına amacına uygun ticari ve iktisadi iÅŸletmeler kurmak ve iÅŸletmek, birlik faaliyetleri için ihtiyaç duyulan menkul ve gayrimenkulleri almak, kiralamak, kiraya vermek, satmak,
4.1.36 İşbu maddede belirtilen konularda özel kanunları gereÄŸince alınması gereken izinler saklıdır.
2. BÖLÜM
ÜYELİK VE MALİ İŞLER
5. MADDE: ÜYELİK
5.1 BirliÄŸe üye olmak için üye adayının statüsünün “kapsam” baÅŸlıklı 3. maddesindeki hususları taşıması gerekir.
5.2 BirliÄŸe gerçek ve tüzel kiÅŸiler üye olabilir.
5.3. Tüzel kiÅŸilerin baÅŸvuruları kanunen yetkili olan kiÅŸiler veya yetkili organları tarafından yetkilendirilmiÅŸ kiÅŸilerce yapılır.
5.4 BaÅŸvurular yönetim kurulunca belirlenecek form doldurulmak suretiyle yapılır. Form, internet sitesinde çeÅŸitli dillerde hazırlanıp ilan edilir. Formları veri güvenliÄŸini saÄŸlayacak ve baÅŸvuruyu kolaylaÅŸtıracak biçimde dijital ortamda yapılması mümkündür.
5.5 Üye adayı forma ek olarak “üyelik taahhüt metnini imzalamak” ve genel sekreterlikçe belirlenecek bilgi ve belgeleri genel sekreterliÄŸe ulaÅŸtırmak zorundadır.
5.6 Yapılan baÅŸvuru genel sekreterlikçe incelenir, eksik bilgi ve belge varsa tamamlattırılarak dosyanın tekemmül etmesi ile yönetim kurulunun gündemine alınır.
5.7 Yabancı uyruklu üyelerin, istenen belgelerin resmi tercüme edilmiÅŸ suretini de sunması gerekir.
6. MADDE: ÜYELİKTEN ÇIKMA VE ÇIKARILMA
6.1. Bir üyenin iradesi ile ayrılması ÇIKMA olarak nitelendirilir ve aÅŸağıdaki hususlar uygulanır:
6.1.1. Üye kendi isteÄŸiyle (istifa ederek) üyelikten her zaman çıkabilir. 6.1.2. Çıkan üyenin BirliÄŸe olan borç ve alacaklarının ayrılış tarihi itibariyle kapatılması zorunludur.
6.1.3. Ayrılan kiÅŸinin üye olduÄŸu dönemlere ait çıkabilecek herhangi bir borç ve alacağı saklıdır.
6.1.4. Gerçek kiÅŸi üyenin ölümü halinde üyeliÄŸi kendiliÄŸinden düÅŸer.
6.1.5. Tüzel kiÅŸi üyenin infisahı, feshi veya bir suretle faaliyetini yapamıyor olması halinde üyelikten çıkmış sayılır.
6.2. Bir üyenin üyeliÄŸinin yetkili organlarca sonlandırılması çıkarılma olarak nitelendirilir ve aÅŸağıdaki hususlar uygulanır.
6.2.1. Kanun, yönetmelik ve statüde yer alan hükümleri yerine getirmeyen, BirliÄŸin aleyhine faaliyet gösteren, açıklama ve fiili davranışta bulunan, Birlik talimatlarına uymayan ve üyelik kabulünde imzaladığı belgedeki taahhütlerini yerine getirmeyen, getirmemek de direnen ve yine diÄŸer yasal düzenlemelere uymayan üye gerekli disiplin süreci veya yönetim kurulu kararı ile üyelikten çıkarılabilir.
6.2.2 Disiplin kurulu kararlarına itiraz olması halinde, kurul bunu yedek üyelerinin de katılımı ile yapacağı toplantı ile inceler ve kesin olarak karara baÄŸlar.
6.2.3. Üyelik aidatlarını üç ay üst üste veya bir yıllık dönem içinde 6 aylık aidatını ödememiÅŸ üye, yönetim kurulu tarafından Genel Kuruldan iki ay önce üyelikten çıkarılmasına karar verilebilir.
6.2.4 BirliÄŸin amaç ve çalışmalarına uymayan, aykırı hareketlerde bulunan üyelerin Yönetim Kurulu Kararı ile üyeliklerine son verilir.
6.3 657 sayılı Kanun uyarınca memur olmaya engel durumların söz konusu olması, devletin bölünmez bütünlüÄŸüne aykırı eylemleri nedeniyle hakkında dava açılan üyenin ve yine yüz kızartıcı suçlar sebebiyle hüküm giyen gerçek kiÅŸi üye ve temsilcileri ile bu bentte sayılan durumda olan tüzel kiÅŸiler hakkında doÄŸrudan yönetim kurulu kararı ile çıkarma iÅŸlemi uygulanabilir.
7. MADDE: İDARİ VE MALİ İŞLER
7.1 BirliÄŸin üyeleri genel kurul tarafından belirlenen giriÅŸ aidatı ve yıllık aidatları ödemekle yükümlüdürler.
7.2. GiriÅŸ aidatı ve yıllık aidat miktarları genel kurul tarafından yetkilendirilen yönetim kurulunca belirlenir.
7.3 GiriÅŸ aidatı bir kereye mahsus olmak üzere üyelik baÅŸvurusu yapılırken peÅŸin olarak ödenir.
8. MADDE: GELİRLER VE GİDERLER
8.1 Birliğin gelirleri/giderleri şunlardır.
a) Üyelik aidatları
b) Üyelere saÄŸlanan danışmanlık hizmetleri karşılığında alınan ücretler,
c) Yurt içinden saÄŸlanan bağışlar,
d) Taşınır ve taşınmaz mallardan elde edilen gelirler/giderler,
e) Reklam, tanıtım ve yayın gelirleri/giderleri,
f) BirliÄŸe dâhil olmak isteyen tüm ilan portalları ile yapılacak sözleÅŸmeler ile yetki alarak saÄŸlanan gelirler,
g) Birliğin faaliyetlerinden kaynaklarından gelirler/giderler,
h) Yasal olarak mümkün olan diÄŸer gelir/giderler
8.2 Birlik üyelerine birlik gelirlerinden pay dağıtamaz.
8.3 BirliÄŸin gelirleri/giderleri, kuruluÅŸ amaçlarına uygun olarak yürütülen faaliyetler ile üyelerinin hak ve menfaatlerini koruyacak biçimde yapılacak gelirleri/giderleri kapsar.
8.4 BirliÄŸin farklı kuruluÅŸlarla yapmış olduÄŸu anlaÅŸmalarda tüm üyeler Genel Merkezin belirlemiÅŸ olduÄŸu firmalar ile çalışmak zorundadır. Farklı firmalar ile çalıştığı tespit edildiÄŸinde disiplin kuruluna sevk edilir.
8.5 Yurt içi/ yurt dışı, İl/ilçe temsilcilikleri baÄŸlı bulunduÄŸu bölgelerinde kurum ve kiÅŸilere yaptıkları ekspertiz, danışmanlık vb. hizmetlerde resmi bir kayıt oluÅŸturup, Genel Merkeze bilgi vermek zorundadır. Buradan kazanılacak ücret ve menfaatlerin tümü Genel BaÅŸkan ve ya vekilleri onayı dâhilinde gerçekleÅŸtirilir.
8.6 Yurt içi/ yurt dışı İl/İlçe temsilcilikleri baÄŸlı bulunduÄŸu bölgelerde hizmet merkezi, hizmet aracı adı altında kiralama/satın alma iÅŸlemlerini Genel BaÅŸkan veya vekilleri onayına tabi olarak gerçekleÅŸtirilir.
8.7 Yurt içi/ yurt dışı il/ilçe temsilcilikleri baÄŸlı bulunduÄŸu bölgelerde bağış, promosyon vb. her türlü menfaat saÄŸlayıcı faydaları Genel BaÅŸkan veya vekilleri onayı dahilinde kabul edilir.
9. MADDE: DEFTERLER
Birlik, tutulması gereken zorunlu olan defterleri tutar, zorunlu olmayan defterleri tutulmasına yönetim kurulu tarafından karar verilir.
Defterler Dernekler Kanunun ve diÄŸer ilgili kanun ve yönetmelikteki tutulması gereken zorunlu defterler esaslara göre tutulur. Tasdikleri ilgili kurumlardan usulüne uygun olarak yapılır.
3. BÖLÜM
ORGANLAR, GÖREVLERİ, YETKİLERİ
10. MADDE: ORGANLAR
10.1 Birliğin zorunlu organları şunlardır:
a) Genel Kurul (GK)
b) Yönetim Kurulu (YK)
c) Denetim Kurulu (DK)
d) Kurucular Kurulu. (KK)
10.2 BirliÄŸin İhtiyari organları; etkinlik ve verimli iÅŸleyiÅŸi saÄŸlamak için Yönetim Kurulu tarafından ayrıca da belirlenebilir.
a) Yüksek İstiÅŸare Kurulu,
b) Onur Kurulu,
c) Genel Sekreterlik,
e) Mesleki Etik Kurulu,
f) Disiplin Kurulu,
11. MADDE: GENEL KURUL
11.1 Genel Kurul birlik delegelerinden oluÅŸur.
11.2 Yönetim Kurulunun üyeler arasından belirlemiÅŸ olduÄŸu en fazla 200 kiÅŸi ve 81 il temsilcisi delege olarak tanımlanır.
11.3 Genel Kurulun görev ve yetkileri ÅŸunlardır.
a) Genel BaÅŸkan ve Yönetim Kurulu Üyelerini Seçmek,
b) Denetim Kurulu üyelerini seçmek,
c) Çalışma raporlarını incelemek,
d) Yönetim Kurulu ile Denetim Kurulu raporlarının ibra edilip edilmemesine karar vermek,
e) Kesin hesapları kabul veya reddetmek,
f) Yönetim Kurulunun teklif edeceÄŸi bütçe ve çalışma programını görüÅŸerek onaylamak,
g) Personel iÅŸlemleri, Genel BaÅŸkan, Genel BaÅŸkan Vekiline ve Genel BaÅŸkan Yardımcısına harcama ve huzur hakları ödemeleri, birliÄŸin hizmetlerinde kullanılmak üzere taşınır ve taşınmaz mal alım veya satımı ile üyelik aidatlarının belirlenmesi hususunda yönetim kuruluna yetki vermek,
g) DiÄŸer karar ve tedbirleri almak,
11.4 Genel Kurul olaÄŸan ve olaÄŸanüstü olarak iki ÅŸekilde toplanır.
a) Olağan genel kurul toplantıları 3 yılda bir yapılır.
b) Genel Kurul yönetim kurulu veya denetim kurulunun kararı ile veya tüm delegelerin 1/5’inin yazılı talebi ile olaÄŸanüstü toplantıya çağırılabilir.
11.5 Genel Kurul üye tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸu ile toplanır. İlk toplantıda çoÄŸunluk saÄŸlanamazsa ikinci toplantı en çok iki ay içinde ve çoÄŸunluk ÅŸartı aranmadan aynı gündem ile aynı yer ve saatte yapılır.
11.6 Her halde Genel Kurul toplantısına katılacak üye sayısı zorunlu organların asıl üyelerinin toplamının iki katından az olamaz.
11.7 Genel Kurul toplantıları toplantı gününden en az 15 gün önce gündemi, toplantı tarihi, yeri ve saati belirtilmek suretiyle ulusal gazetede yayımlanarak veya diÄŸer basın yayın araçları kullanılarak veya medya, sosyal medya, veya sms bildirimi ile çaÄŸrıda bulunmak, tebliÄŸ/tebellüÄŸ iÅŸlemlerinden herhangi birisi ile yapılır.
11.8. Genel kurulla ilgili ilanın yayımından sonra birliÄŸe üye olanlar genel kurula katılamaz. Genel kurula yalnızca delegeler katılım saÄŸlar.
12. MADDE: YÖNETİM
12.1. YÖNETİM KURULU
12.1.1. Genel Kurulun delegeler arasından seçtiÄŸi Genel BaÅŸkan ile toplamda 11 asil, 5 yedek üye yönetim kurulunu oluÅŸturur.
12.1.2. Yönetim kurulunun görevleri ÅŸunlardır:
a) Üye kabul etmek, üye çıkarmak
b) Genel kurul gündemini tespit etmek, faaliyet programlarını hazırlamak ve genel kurulu toplantıya çağırmak, delege listesini oluÅŸturmak,
c) Birlik muhasebe kayıtlarını bilanço esasına göre tutmak ve tahmini bütçe, kesin hesap ve aktarma tekliflerini aylık mizan ve bunlara ait raporları sunmak,
d) Birlik personelinin atamasını yapmak ve görevine son vermek,
e) Birliğe hizmet satın almak,
f) Genel kurulun verdiÄŸi yetki çerçevesinde Birlik hizmetlerinde kullanılmak üzere taşınır ve taşınmaz mal alımı ve satımını yapmak, birliÄŸin mallarını yönetmek ve korumak,
g) BirliÄŸin faaliyet alanı içerisindeki ürün veya hizmet grubu ile ilgili piyasa fiyatlarını takip etmek, pazar araÅŸtırması yapmak ve yaptırmak,
h) Ürün veya hizmet grubunun kalitesini yükseltmek için gerekli kiÅŸi, kurum veya kuruluÅŸlarla iÅŸbirliÄŸi yapmak,
ı) Varsa ilgili yerlere, birliklere ve birimlere temsilci atamak,
i) Uygun görülen baÅŸkanlık kurullarını oluÅŸturup atamalarını yapmak,
j) Uhdesinde bırakılan iÅŸler haricindeki diÄŸer iÅŸleri yürütmek
12.1.3. Yönetim Kurulu, uygun gördüÄŸü görev ve pozisyonlara gerekli atamaları yapar/görevden alır. Ayrıca, Genel Kuruldan aldığı yetkiye dayanarak uygun gördüÄŸü organ ve kiÅŸilere maaÅŸ/huzur hakkı/yolluk/harcırah vermeye yetkilidir.
12.1.4 Yönetim Kurulu yönetim kurulu üyesi sıfatı taşıyan kimselere koordinasyon ve birim baÅŸkanlığı biçiminde görev verebilir.
12.1.5. Yönetim Kurulu normal ÅŸartlarda iki ayda bir genel baÅŸkan çaÄŸrısı ile toplanır. Ancak yılda en az 4 toplantı yapmak zorundadır.
13. MADDE: DENETİM KURULU
13.1 Denetim Kurulu, genel kurulun kendi üyeleri arasında üç yıl için seçtiÄŸi 3 (Üç) asıl, 3 (üç) yedek üyeden oluÅŸur.
13.2 Kurul yaptığı ilk toplantıda baÅŸkanını seçer ve bunu karar defterine geçirmek üzere yönetime bir tutanak ile bildirir.
13.3 Denetim kurulunun görev ve yetkileri ÅŸunlardır:
a) Birlik bilanço ve defterlerini incelemek,
b) Yönetim kurulunun faaliyetleri ile ilgili yapılan denetim raporunu genel kurulun onayına sunmak,
c) Genel Kurulu gerektiÄŸinde olaÄŸanüstü toplantıya çağırmak,
d) BirliÄŸin iÅŸleyiÅŸine dair yıllık denetim raporu hazırlamak ve bunu yönetimine sunmak
e) Mevzuatın verdiÄŸi diÄŸer görevleri yerine getirmek.
14. MADDE: KURUCULAR KURULU
14.1. BirliÄŸin kurucularından teÅŸekkül eden kuruldur. İlk genel kurula kadar BaÅŸkanı yönetim kurulu baÅŸkanıdır.
14.2. Kurucular Kurulu Yönetim kurulu baÅŸkanının çaÄŸrısı üzerine her zaman toplanabilir.
14.3. Kurucular Kurulu Genel Kurulun doÄŸal delegesidir.
15. MADDE: YÖNETİM KURULU BAÅžKANI (GENEL BAÅžKAN)
15.1 Yönetim Kurulu baÅŸkanı birliÄŸi tek başına temsil ve imzaya yetkili en üst yönetici konumundadır. Genel BaÅŸkan uygun gördüÄŸü takdirde uygun gördüÄŸü kiÅŸilerle yetki paylaşımı yapar/iptal eder.
15.2 Yönetim Kurulu baÅŸkanı birliÄŸi sevk ve idare eder. Organların, üyelerin ve personelin uyumlu çalışması için gerekli tedbirleri alır ve koordinasyonu saÄŸlar.
15.3 BirliÄŸin genel merkezindeki çalışmaları koordine etmek için birlik genel sekreteri ve yeteri kadar baÅŸkan/birlik danışmanı görevlendirebilir.
15.4 Genel BaÅŸkan kendisine ve Genel BaÅŸkan Vekiline baÄŸlı olarak çalışacak BaÅŸkan Vekili, BaÅŸkan Yardımcıları, Bölge Temsilcileri, İl-İlçe Temsilcilerini atar ve görevden alır. Bu görev tanımları İşleyiÅŸ Yönergesine göre düzenlenir.
16. MADDE: DİĞER KURULLAR
16.1 BirliÄŸin çalışma ve iÅŸleyiÅŸinde görev yapacak olan Yüksek İstiÅŸare Kurulu (YİK)
a) Yüksek İstiÅŸare Kurulu, b) Onur Kurulu, c) Genel Sekreterlik,
d) Mesleki Etik Kurulu, yönetim kurulu kararı ile kurulur.
16.2. Bu komisyonlara üyeler, üye adayları ve faydası olacağına inanılan üye dışı kimseler dâhil edilebilir bu kurulların aldıkları kararlar tavsiye niteliÄŸindedir.
16.3. Bu birimlerin görev ve çalışmaları çıkarılacak yönerge ile düzenlenir.
4. BÖLÜM
DİĞER KURALLAR
17. MADDE: ÇEVRİMİÇİ TOPLANTI
BirliÄŸin farklı farklı ülkelerdeki üyelerinin yüz yüze bir araya gelmesi mümkün olamayabilir. Bu gibi durumlarda Dernekler YönetmeliÄŸinin 15/A maddesine kıyasen online toplantılar icra edilebilir.
18. MADDE: FESİH VE TASFİYE
Birlik genel kurulu her zaman birliÄŸin feshine karar verebilir. Feshe karar verebilmek için genel kurula katılma hakkına sahip olan üyelerin ez 2/3’ünün toplantıya katılması ÅŸarttır. Birinci toplantıda çoÄŸunluk elde edilemezse ikinci toplantıda çoÄŸunluk ÅŸartı aranmaz. Ancak fesih hakkında kararlar hazır bulunan üyelerin 2/3’ünün çoÄŸunluÄŸunun kararı ile alınır. Fesih olması halinde kasada bulunan paralar, taşınır ve taşınmaz mallar (TEDV) TÜRKİYE EMLAK DANIÅžMANLARI VAKFI’na devredilir. İlgili mevzuat hükümleri tatbik olunur.
19. MADDE: YÖNERGELER VE TAMAMLAYICI NORM
19.1 Bu Statüde belirtilen organların ve birimlerin çalışma usul ve esasları, tabi olduÄŸu kurallar ve temel iÅŸleyiÅŸ tüm detayları ile “Organların İşleyiÅŸ ve Esasları Yönergesi” metninde ele alınır. Yönerge, üye tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸunun onayı ile deÄŸiÅŸebilir.
19.2. Bu Statüde ve yönergede belirtilmemiÅŸ hususlarda 3335 sayılı Kanun, Dernekler
Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu kanunlara atfen çıkarılmış/çıkarılacak olan Yönetmelikler ve ilgili diÄŸer mevzuatların dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.
20. MADDE: TAAHHÜT METNİ
Birlik üyesi olacak gerçek ve tüzel kiÅŸilerden taahhüt metni alınır. Üyelerin bunlara riayet etmemesi disiplin hükmünü ihlal olarak kabul edilir.